Online Marketing

Vroeger was het belangrijk om op tv, radio en in tijdschriften en kranten te staan.

Tegenwoordig is het van belang om goed zichtbaar te zijn op de online marketingkanalen zoals je website, e-mailmarketing, Social media etc. Hier zijn jouw klanten aanwezig, die jouw producten/diensten snel moeten kunnen vinden.

Het is dus zeer belangrijk om op deze online marketingkanalen goed en regelmatig zichtbaar te zijn.

shutterstock_1292518357

waar wil je naartoe en wat is de visie van je bedrijf?

Jouw eigen bedrijfsplan

Wat is je bedrijfsplan, strategie en je doel? 

Je hebt in het begin waarschijnlijk een heel mooi businessplan geschreven. In de loop van de jaren verandert vaak je strategie. Vaak bewust en soms onbewust omdat de omzet zich opeens verplaatst naar een dienst of product waar je niet de focus op had gelegd.

Pak het plan er weer eens bij en zet duidelijk op papier wat jouw visie gaat zijn voor dit jaar en de komende 3 tot 5 jaren. Zo creëer je weer die stip op de horizon en kan je beter bepalen welke online strategieën voor jouw plan ingezet moeten worden. 

Zo begint jouw reis in de online marketing wereld...

online marketing op reis

Wie zijn jouw klanten?

Buyer Persona MC

De doelgroep van jouw bedrijf

Als jouw visie helder op papier staat wil je natuurlijk succesvol worden met jouw producten/diensten.

Dan is het belangrijk om te weten, wie zijn je klanten?

De beste manier om te communiceren en teksten te schrijven is je te richten tot 1 of 2 personen. Beschrijf deze persoon helemaal, ook wel buyer persona genoemd zoals hier in het voorbeeld.

Je zal zien dat je veel gemakkelijker nieuwsbrieven, je website en je berichten op social media schrijft en creëert met een deze persoon in gedachten.

Aan de slag!

Je visie is klaar, je doelgroep is bepaald...

Communiceren maar!!

Hulp nodig? 

Ik help je graag met het uitzetten van je visie en je doelgroep bepaling.

compo