Nieuwsbrieven
E-mail marketing is nog steeds een prachtig middel om in contact te blijven met je relaties. Jij hebt er volledige controle over dus jij bepaalt wanneer je iets verzend, naar wie en wat.
Ook kan je veel analyses halen uit je e-mail marketing die je weer vervolgens weer kan gebruiken om specifieke onderwerpen naar een specifieke klantengroep te sturen.
Marketing Connects ontwerpt en verstuurt nieuwsbrieven naar jouw klanten. Zo zijn de relaties altijd op de hoogte van de nieuwste artikelen, veranderingen, promoties etc.
Tips voor een effectieve nieuwsbrief
Blijf communiceren met je klanten
Toestemming
Je kan niet zomaar iemand een e-mail sturen en iets aanbieden. De relatie moet daar toestemming voor geven is. Dit is vastgelegd in de Telecommunicatiewet. Deze wet is er gekomen om spam tegen te gaan. Ook is het nodig om onder elke nieuwsbrief een uitschrijf methode te plaatsen. Zo maak je het mogelijkheid, als de e-mail niet gewenst is, zich uit te schrijven.
Kort
Wist je dat een e-mail in 7 seconden wordt gescand? Uit onderzoek van DDMA in 2013 blijkt dit het geval te zijn. Dit betekent, houd je boodschap kort en krachtig. Het is beter vaker een nieuwsbrief te sturen met korte informatie dan lang te wachten en veel informatie te geven.
Wat is je doel?
Wat wil jij bereiken met je e-mailmarketing? Wil je iets verkopen, informeren, kosten besparen of je websitebezoek stimuleren?
Kies eerst je doel zodat je de juiste communicatie gebruikt en je strategie helder is. Daarna kan je de route en de eindbestemming bepalen.
Meer omzet en meer klanten
Door regelmatig online nieuwsbrieven te sturen weten de klanten beter wat je allemaal aanbiedt. Het gebeurd nog te vaak dat klanten niet precies weten wat jij ze te bieden hebt.
Extra services, nieuwe artikelen, nieuwe diensten etc. Door dit kenbaar te maken zullen je klanten meer gaan bestellen.
Door een bepaalde actie op te zetten creëer je meer nieuwe e-mail adressen van potentiele nieuwe klanten. Door een aparte mailing op te zetten voor deze doelgroep is de kans erg groot dat dit nieuwe klanten worden of wil jij geen nieuwe klanten?